Mystical stories

“There was a pundit in Mathura who had gained control over a yakshini (a powerful ethereal being). There are lots of ways described in tantras to gain control over different kinds of yakshinis.

“He could do miracles with the help of that Yakshini, like being able to tell anything about anybody, causing hail-storms, raining of stones, etc. But when he was about to die, he realized the terrible consequences he was going to suffer. So he called his sons and told them this ‘I’m sending her to a far-off place. Before she returns, tie my body to a heavy stone and drown me in Yamuna river, otherwise she’ll take me with her’. See that’s the point. If you enslave an astral being for material gains, you won’t be able to get away from it after death. They are powerful in that domain! You force them to be a slave against their will. If she had served him out of her own will, it would have been perfectly fine.

“So he sent her away and before she could come back, he drowned himself in the river. What happened afterward is just unimaginable! It rained blood in their house, his dead body when recovered was found filled with human feces in the mouth! It was unmentionable what all happened to them. That’s why the wise men have said ‘Beware! All such businesses have a terrible end.’ You get some publish adulation but ultimately suffer the consequences yourself.

Жил один пандит в Матхуре – он получил контроль над якшини( могущественное эфирное существо). В тантре описано множество способов для получения контроля над разными видами якшини. .

Он мог творить чудеса с помощью этой якшини – знать все обо всех, вызывать град, бурю, дождь из камней и т.д. Но когда ему пришло время умирать, он осознал, какие ужасные последствия и страдания его ждут. Поэтому он позвонил своим сыновьям и сказал: я отослал ее очень далеко отсюда. Пока она не вернулась, привяжите камень к моему телу и утопите меня в Ямуне – в противном случае она заберет меня с собой.  Смотрите в чем дело: если вы порабощаете астральное существо для получения материальных благ, вам никуда от него не деться после смерти. В том мире они невероятно сильны! Вы делаете их рабами против их воли. Вот если бы она служила ему по собственному желанию – тогда все было бы по-другому.

И он отослал ее , и пока она не вернулась – утопился в реке. Что случилось дальше – выше любых фантазий! На его дом лился дождь из крови, когда его тело всплыло – рот был набит человеческим калом, – трудно перечислить все, что с ним случилось. Поэтому мудрые люди говорят: держитесь от этого подальше. Такие вещи плохо заканчиваются. Вы получаете какие-то блага в обществе, но последствия расхлебываете сами без вариантов.

 

Yoga Sutra, Shiva Sutra

I saw Babaji first time in 2nd april 1988 and he told me those pranayamas. I came back and begin to practice and in a very short time the time and space matter, the consciousness of this simply begins inside me; I begin to be aware of these things. And it grew more and more and more. And I think nearly it reach climax, when I came here to Govardhan to do my first parikrama. And I suffered so much in that parikrama that all these thoughts fell in alignment – they were very clear. And went we went back, one man simply ask me a question and the flow begin. It just blasted on him and that’s how the commentary came.

I think it is exactly as the result of meeting Babaji and the sadhana which he give. After written Gita’s commentary situation begin bad with my relatives and family, so I left my town. Landed in Vrindavan and some disciples would come from Gwalior and they will continue to ask me questions – so I decided to write the commentary on Yoga Darshan. One chapter every day – and it was done. It took four days, because I wrote it long in myself. I think writing these two commentaries warn me up to write Shiva Sutras. Then some questions come on Shiva Sutras, and I decided to write one commentary, which I did in one day – 17 hours to be precise. So many brakes in between – I was talking like this and writing at the same time. It was the climax of all that things. Because all this yoga and all those blessings of the great beings I was able to understand what is written in the shlokas, what is meaning, – so I simply just wrote it.

But writing a commentary on Shiva Sutras gave me the greatest of satisfaction – I considered it as my best work. Of course, Gita is good, Yoga Darshan is good, Shiva Sutras are the best. It looks like that three great beings came together, for a meeting after hundred thousand of years and they are simply said their own experience. I will say with all honesty, that much discuss is enough for beings so high. No more is needed to say. You are practicing yoga, so your understanding of this will develop more and more.

In Shiva Sutras are three chapters. So every being is giving a different version of the same thing. This names are unknown. Maybe Shiva, Shakti and some other yogi. This is my assumption, because there are three chapters – Shambho upaya, Shakto upaya and Anu upaya – it looks like three men just gave their experience. It is the most mysterious work I have ever come across in all my life so far. No match for Shiva Sutras. Maybe three heads of Dattatreya are talking. And I think it was ready inside me, that’s why I was able to finish the work in one day. But it’s small work, only 77 sutras – no big enough. Before writing Yoga Darshan and Shiva Sutras I had to leave home, I had to leave my home town and was going through so many nervous situations – at that time the masterpiece came.

… we assume, that it maybe Hanuman. Because always on the left side, absolute gold dancing shadow will be seen – like of a tall man, very slim, long-haired and bare-bodied. But there was no identity given. When I’ve reach a certain tempo in dictation – it begins from third chapter – his appearance will take place. And anybody, who was present in the room, was able to see him. All of them; because 6-7 people were sitting – I was talking very fast, it getting very fast – they are all writing down and they all see him. Those were fantastic days. First time I think a touch of miracle, a touch of divinity they feel. Same in Vrindavan also.

 

Йога Сутра Шива Сутра.

Первый раз я встретил Бабаджи второго апреля 1988 и он обучил меня этим пранаямам. Я вернулся и начал практиковать, и очень быстро понятия времени и пространства, их осознание просто появилось внутри меня. Я узнал обо всем этом, и эти знания возрастали все больше и больше. Я думаю, этот процесс достиг кульминации, когда я приехал в Говардхан и прошел свою первую парикраму. Я очень страдал во время этой парикрамы, но все мои мысли полностью прояснились и пришли в порядок. И когда мы вернулись, один человек просто задал мне вопрос – и тут началось. Поток информации просто вылился на него – и так появились комментарии.

Я думаю – это результат встречи с Бабаджи и той садханы, которую он мне дал. После того, как я написал комментарии к Гите, мои отношения с родственниками и семьей сильно ухудшились, и я уехал из города. Я поселился во Вриндаване; также ко мне приезжали ученики из Гвалиора и продолжали задавать вопросы –  и я решил дать комментарии к Йога Даршану. По главе каждый день – и все готово. Это заняло четыре дня, потому что я сам их записывал. Я думаю, написание этих двух комментариев побудило меня к комментированию Шива Сутры. И когда появились вопросы по Шива Сутре – я решил записать комментарии; я сделал это за один день, если быть точным – за 17 часов. В перерывах между записыванием я разговаривал, как и сейчас. Это было кульминацией всех произошедших изменений. Только благодаря практике йоги и благословлениям великих я смог понять значение написанного в шлоках – и я просто записал это.

Я полностью доволен своими комментариями к Шива Сутре, и я считаю их своей лучшей работой. Конечно, хороши и Гита и Йога Сутры, но Шива Сутра – это самое лучшее. Это выглядит, как трое великих встретились после сотен тысяч лет и каждый рассказывает собственный опыт. Со всей честностью могу сказать, что такой дискуссии достаточно для существ настолько высокого уровня. Здесь больше нечего добавить. Вы практикуете йогу, и ваше понимание этого будет развиваться все больше и больше.

В Шива Сутрах три главы. Поэтому каждый рассказывает разную версию одного и того же. Их имена неизвестны. Возможно, это Шива, Шакти и какой-нибудь Йогин. Это мое предположение, потому что текст содержит три главы – Шамбхавопайя, Шактопайя и Анавопайя, – выглядит, как трое делятся своим опытом. Это самый таинственный текст из всех мной прочитанных. Ничто не сравнится с Шива Сутрами. Возможно, это разговор трех голов Даттатреи друг с другом. И я думаю, что это знание уже было во мне, поэтому я смог закончить эту работу за один день. Это не слишком большой текст, в нем всего 77 сутр. Перед тем, как написать Йога Даршан и Шива Сутры, мне пришлось уехать из дома, оставить родной город, пройти через множество нервирующих ситуаций – и тогда появился этот шедевр.

… мы пришли к выводу, что это может быть Хануман. Полностью золотая танцующая тень, всегда появляющаяся с левой стороны – похожа на высокого человека, очень стройного, с голым торсом и длинными волосами. Но он не называл своего имени. Когда я достиг определенного темпа в диктовке – это произошло после третьей главы – тогда он и появился. Его видели все присутствующие в комнате. Каждый из них; на тот момент в комнате было 6-7 человек – так как я говорил очень быстро, они все записывали за мной – и все они его видели. Это было удивительное время. В первый раз все они почувствовали прикосновение чуда, божественное присутствие. Также было и во Вриндаване.

 

Amara Mountain

Guruji: “.. If that place appears so desolated today, can you imagine how would it have been a hundred years ago! In fact, there are a lot of such deserted places around Gwalior, discovered and inhabited by people who were seeking solitude. This reminds of an interesting experience I had at Amara mountain in Gwalior.

“In our college days, me and a friend of mine used to leave home in the morning with lunch pack and a water bottle, and roam all day on the mountains to return home in the evening. The friend’s name was Padam Upaddhyaya. One of those days, we went climbing up the Amara mountain above the Gupteswara temple. We climbed for more than 3-4 hours straight. When it got too hot in the afternoon, we decided to climb down to go back home. There was a groove made by dried water stream climbing down the mountain to Tigara road so we decided to walk alongside that. By the way, we saw white crabs and small turtles in that area. Climbing down, we saw a small cave. It had Aum painted on the wall and a trident stuck in the ground outside. There was also a dhuni(sacred fire place) nearby which seemed to indicate there must have been a sadhu living in that cave, but we didn’t see anybody around.

“Climbing further down, almost half-way down from where the road was also visible, we came across a small room – about 6×8 feet and made of stone blocks. Since we were very tired and were not in good spirits because of the heat, we decided to stop by and check it out. Looking inside the stone room, we saw a old man sitting cross-legged in one corner. He had a long white moustache and white beard, and his hair were twisted in a knot at the top. His hair and his beard were normal but his moustache was exceptionally long! And hee had really large eyes with which he was glaring at us. We were a little taken aback because of his appearance when we peered inside the room. But anyway, we sat down at the doorsteps and asked him: ‘Baba, can we have some water?’. There was a earthen pot in the room and a copper lota (tumbler) next to it.What he did next was interesting. You remember how beggars with their legs amputated move? He didn’t break his cross-legged position, but moved with the support of his hands to the water pot and fetched us water, all the while constantly glaring at us. After drinking water, we asked his leave but he gave absolutely no response except constantly glaring at us. We left and reached home at around 4pm in the evening.

“Around 5 or 6 days later, the strangeness of the encounter struck us. I said, let’s go find him again. Starting that day, for almost about a month we kept trying to find that stone-room but were never able to. We found the groove on the mountain along which we had climbed down, the cave withaum and the trident, but the room made of stone blocks had simply disappeared! On the spot where the room was supposed to be, there was plain mountain and nothing else. We had taken bearing climbing down from the top and the path we had taken earlier was very clear as well, and we tried many times even going back and forth but there was no sign of the room.

“We never figured out whether it was a spirit or a siddha who was practicing his austerities on Amara mountain and perchance we got to meet him. At that time we were college students so we had no knowledge about these things. Now it feels it must have been a spirit. Amara mountain is a very strange place in some ways.”

 

ГОРА АМАРА

Гуруджи: если это место выглядит таким опустошенным сейчас, можете себе представить, как оно выглядело сотни лет назад! На самом деле, возле Гвалиора много таких пустынных мест, которые нашли и где жили люди, искавшие уединения. Это напомнило мне об интересном опыте, который я получил на горе Амара в Гвалиоре.

Когда мы учились в школе, я и мои друзья уходили из дома утром, взяв с собой обед и бутылку воды, и бродили целый день по горам, возвращаясь домой только к вечеру. Моего друга звали Padam Upaddhyaya. В один из дней мы забрались на гору Амара над храмом Гуптешвары. Мы поднимались все время вверх больше 4-х часов. Когда в полдень стало слишком жарко, мы решили спуститься, чтобы вернуться домой. Там было русло пересохшей речки, спускавшейся к дороге Тигара,- и мы решили спуститься по нему. Кстати, в тех местах мы видели белых крабов и небольших черепах. Спускаясь вниз, мы увидели небольшую пещеру. На ее стене был нарисован АУМ, а возле входа был воткнут в землю трезубец. Также мы увидели рядом дхуни; – все указывало на то, что здесь живет садху, но мы никого не видели поблизости.

Спустившись еще ниже, пройдя больше половины пути – дорога была уже видна – мы обнаружили небольшую комнату, сложенную из каменных блоков и размерами примерно 6 на 8 футов. Поскольку мы устали и жара не прибавила хорошего настроения, мы решили остановиться и осмотреть ее поближе. Заглянув в комнату, мы увидели старика – он сидел в углу в лотосе. У него были длинные белые усы и борода, а волосы завязаны в узел на макушке. Его волосы и борода выглядели нормально, но вот усы были нереально длинные! А еще у него были большие глаза, которыми он уставился на нас. Благодаря его внешности, мы сразу отступили назад, только заглянув в комнату. Но мы сели возле двери и спросили его: « Баба, можно нам немного воды?». Мы заметили глиняный горшок и медный стакан рядом с ним. Дальше он повел себя интересно. Помните, как передвигаются безногие нищие? Так вот не расплетая лотоса, он на руках подошел и налил нам воды, при этом не сводя с нас глаз. Попив воды, мы сказали что пойдем наверное – но он не удостоил нас ответом, кроме того что продолжал постоянно на нас смотреть. Мы вышли и добрались домой около четырех  часов дня.

По прошествии 5-6 дней странность этой встречи поразила нас еще сильнее. Я сказал – пойдем найдем его еще раз. Начиная с того дня мы целый месяц пытались найти эту каменную комнату, но так и не смогли. Мы нашли высохшее русло реки, пещеру с трезубцем и АУМ, но комната из камней просто исчезла! На месте, где она была раньше – просто гора и ничего больше. Мы хорошо помнили наш путь, и много раз спускались и поднимались на гору, четко следуя ему, но не нашли ни намека на комнату из камней.

Мы так и не узнали, был ли это дух или сиддха, практиковавший аскезу на горе Амара – с которым нам посчастливилось встретиться. В то время мы учились в колледже и ничего не знали о подобных вещах. Сейчас я думаю, что это был дух. Гора Амара – очень странное и таинственное место.

You may also like

One comment

  • Anil Kumar Sharma May 15, 2017   Reply →

    Wonderful and रोमांचक
    जय गुरू देव
    जय दत्त गुरू
    जय बजरंग बली

Leave a comment